lunes, 24 de mayo de 2010

Seminari

Hola nines, avui tenim seminari a les 17,00. Ja estam acabant, la veritat es que s´ha fet un poc cansat, veig que el blog va funcionant a poc a poc. Volia penjar les fotos del britag i d´atril que feim servir com adaptadors a l´accés de l´ordinador del nin i la nina que tenim amb PC, si puc ho faré avui abans del seminari, sinó ja ho veureu al blog. De totes formes aquí teniu una activitat que he fet a l´assignatura de Noves Tecnologies, on s´explica tot:

CAS PROPI: Iniciació en l’ús de l’ordinador(adaptació) per iniciar l’escriptura des del punt de vista constructivista amb una alumna d´E.I 3anys, amb discapacitat motòrica.
Com va sorgir aquesta idea:
La mestra d´E.I, mostra la seva preocupació per a l´inici de la lectoescriptura amb una nina amb paràlisi cerebral, però amb bones capacitats cognitives. Aquesta alumna és veu que no podrà escriu el seu nom amb llapis, i per tant al veure que està interessada en les lletres, i que reconeix les del seu nom, juntament amb l’equip de suport es considera introduir les TIC, com a eina per escriure a llarg termini. Per tal cosa es busca l’assessorament per a crear les condicions apropiades per a que la nina accedeixi a l’ordinador i als programes informàtics adaptats a ella.
Ens podries explicar quines són aquestes adaptacions:
Dons per una part es va pensar en adaptar el ratolí, emprant el Bigtrac, ja que l’equip de suport tenia experiència amb ell, però varen veure que no era necessari , ja que li anava amb un ratolí mini.
Per altra part s’ha adaptat el teclat, emprant un de petit, així com una carcassa per només clicar damunt la tecla que sigui necessari, tenent en compte que empra el dit índex i sol recolzar la mà damunt el teclat.
També s’han aferrat les lletres en Pal(la que es més significativa per ells en aquesta edat per iniciar-se en la lectura), les del seu nom i del seu germà i alguns companys, per aprendre. També s’ha modificat el cursor (més gran i de color vermell)…
Quines activitats feis per l’aprenentatge de l’ús del ratolí:
Al tractar-se de nins i nines de 3 anys, una sessió a la setmana s’aprofita per l´inici a l’ús de l’ordinador, en principi utilitzem el programa “poisson rouge” directament de la web, ja que té moltes activitats per aprendre a utilitzar el ratolí. Amb aquesta nina, també utilitzam un programa anomenat “El conejo lector”, ja que és molt motivador, té molta música, cançons…en aquest moment encara no hem utilitzam el clic i doble clic. També es fa una sessió individual amb ella.
Referent al teclat començam amb l’escriptura del seu nom, d’alguns companys I persones significatives per ella…
Quin és l’objectiu principal:
L’objectiu és que a llarg termini aquesta nena pugui utilitzar l’ordinador per a comunicar-se de forma escrita, per tant com a eina de comunicació.
Com valores els resultats aquest programa:
En principi es difícil fer una valoració, ja que s’ha de veure a llarg termini, pareix que la nena està contenta, localitza correctament les lletres que ha d’utilitzar, però encara ho veu com un jocs, els resultats es veuran a llarg termini.
Quins problemes teniu més freqüentment:
Realment els problemes més freqüents venen degut a les eines, a voltes no va bé l’accés a Internet, o bé problemes amb altaveus etc. Això a voltes angoixa molt...
Quin tipus d’ajuda necessita:
En aquest moments, estam parlant de primer d’E.I, fa les activitats amb l’ordinador amb algun mestre de l’equip de suport, tot i que s’intenta que vagi fent les activitats d’ús de ratolí tota sola...
De cara al futur que preteneu, a més d’utilitzar-ho com a eina per escriure:
Dons la nostra idea és que també ho utilitzi a altres àrees, matemàtiques, recerca d’informació ja que per la seva DM, serà una eina clau tan a nivell curricular com a nivell personal...
Com us coordineu els mestres que intervenen:
Feim reunions mensuals per veure l’evolució, així com trimestrals amb l’equip extern que ens assessora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario